DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Yiyecek İçecek Servisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 240
Güz/Bahar
1
2
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Uluslararası servis metotlarını uygulamak/uygulatmak, kahvaltı servisi yapmak/yaptırmak, yemek servisini yapmak, içecekleri servise hazırlamak ve servisini yapmak ve protokol konuklarla ilgilenme yeterliliği kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Uluslararası servis metotlarını uygulayarak karşılaştırabilecek,
  • Yemek servisi yapabilecek,
  • İçecekleri servise hazırlayabilecek,
  • İçecekleri servis edebilecek,
  • Farklı yemek gruplarının servisini yapabilecek,
  • Protokol konukları ağırlama ve servisini gerçekleştirebilecek.
Ders Tanımı Yiyecek içecek sektöründeki işletmelerde uygulanan uluslararası servis şekillerini öğretir ve uygulatır. İşletmelerde görevli tüm kademelerdeki personelin görevleri tanımlanarak uygulamaları öğretilir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Servis personelinin uluslararası unvanları ve görevleri, Serviste kullanılan malzemeler, Peçete katlama ve masa örtüsü yayma Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları, Alptekin SÖKMEN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN:978-6055681357. Bölüm 1-2.
2 Servis personelinde bulunması gereken özellikler, Serviste hijyen ve sanitasyon. Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları, Alptekin SÖKMEN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN:978-6055681357. Bölüm 3.
3 Salonun servise hazırlanması, Uluslararası kuver çeşitleri, Servis öncesi toplantı ve menü hakkında bilgi Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları, Alptekin SÖKMEN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN:978-6055681357. Bölüm 4-5.
4 Uluslararası kahvaltı çeşitleri, Kahvaltı kuveri hazırlamak, Kahvaltı büfesini hazırlamak, Kahvaltı servis metot bilgi ve uygulaması Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları, Alptekin SÖKMEN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN:978-6055681357. Bölüm 6.
5 İçecek servis metotlarını belirleme / uygulama Banketin servis şeklini belirleme / uygulama Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları, Alptekin SÖKMEN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN:978-6055681357. Bölüm 7.
6 Konuk karşılama, Sipariş alma, Soğuk başlangıçların servisini yapma /takip Etmek, Sıcak başlangıçların servisini yapma / takip etme Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları, Alptekin SÖKMEN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN:978-6055681357. Bölüm 8.
7 Ara sınav
8 Ana yemek servisini yapma, Boşları kaldırma Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları, Alptekin SÖKMEN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN:978-6055681357. Bölüm 5.
9 Sos araç-gereçlerini hazırlatma, Özelliklerine göre sos hazırlatma, Sos servisini yaptırtma / takip etme Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları, Alptekin SÖKMEN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN:978-6055681357. Bölüm 6.
10 Salataların servisini yapma / takip etme, Soğuk mezelerin servisini yapma Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları, Alptekin SÖKMEN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN:978-6055681357. Bölüm 6.
11 Tatlıların/meyvelerin servisini yapma / takip etme, Kahve servisi yapma, Boşları kaldırma Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları, Alptekin SÖKMEN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN:978-6055681357. Bölüm 5.
12 Konuk memnuniyetini sağlama, Muhtemel konuklarla iletişim kurallarını bilme / uygulama Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları, Alptekin SÖKMEN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN:978-6055681357. Bölüm 8.
13 Oda servisi kurallarını bilmek ve uygulamak Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları, Alptekin SÖKMEN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN:978-6055681357. Bölüm 5.
14 Uluslararası alkollü içkilerin servis usullerini uygulamak, Uluslararası alkolsüz sıcak-soğuk içeceklerin servis usullerini uygulamak Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları, Alptekin SÖKMEN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN:978-6055681357. Bölüm 7.
15 Dersin gözden geçirilmesi, eksik konuların tamamlanması
16 Final sınavı
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
5
Final Sınavı
1
10
    Toplam
101

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm ve otel işletmeciliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

X
2

Turizm alanında edindiği bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
3

Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.

X
4

Turizm sektöründe yer alan işletmelerin satış pazarlama stratejilerini geliştirir.

X
5

Ülke ekonomisi ile turizm ekonomisi arasındaki ilişkiyi yorumlar.

6

Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir.

7

İki yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
8

Mutfak hizmetleri ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olup, ikram ve servis usullerini uygular.

X
9

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını kullanır.

10

Edindiği bilgi ve becerileri toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla değerlendirerek sürekli gelişimini sağlar.

11

Otel işletmesinde yer alan; önbüro, kat hizmetleri, yiyecek içecek ve insan kaynakları, muhasebe departmanlarının işleyişini kavrayarak stratejilerini uygular.

12

Toplantı, kongre, konferans, fuar organizasyonlarını planlar ve uygular.

13

Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin çalışma alanını kavrayarak biletleme, ürün geliştirme ve paket tur tasarlama görevlerini yerine getirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest